Är det bröllop?

Sitter framför min morbrors dator och hör teven som kommenterar kortegen. Boring, eller vad?
Under den underbara veckan i Spanien kommenterade jag något i stil med detta: "Varför ska Sveriges skattepengar gå på detta istället för att förbättra samhället?" (Måhända att jag citerar en aning mer filosofiskt än jag sa det). Anders svarade då att kungahuset faktiskt representerar Sverige. Men varför detta ståtliga och dyra bröllop? De som gifter sig tycker antagligen inte om detta offentliga bröllop som direktsänds inför en hel befolkning (tror jag). Och för vilka representerar de Sverige? Andra kungahus som köper väskor för 50 000 kr. av skattebetalares pengar. Ursäkta, men jag förstår verkligen inte.

Kommentarer
Postat av: hanna

du är ju galen!!

2010-06-20 @ 18:07:07
URL: http://thune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0